måndag 7 november 2011

Veckans bibelord

När jag precis hade börjat på högstadiet för ganska många årsen så gick jag i en klass som hade ett väldigt hårt klimat. Mina så kallade vänner, var inte alltid de snällaste. Ena dagen var vi alla bästavänner, för att sen dagen efter vara totalt ovänner. Därför var det ofta som jag klev över tröskeln till skolan med ett tungt och oroligt hjärta på morgonen.

En kväll när jag skulle sova, så bad jag Gud om hjälp att orka gå till skolan följande dag. När jag då bad så uppenbarade Gud en syn i mitt innre. Jag såg hur jag öppnade dörren till skolan och klev över tröskeln. Men inte ensam. Eftersom jag är ett barn till Gud och på det viset tilhör honom så står jag under hans beskydd. I min syn kunde jag se hur jag var omsluten av en tjock blå dimma som på något sätt förställde Guds härlighet och makt. Jag såg även hur jag hade en hel armé av änglar som gick med mig. 

För mig blev det en mäktig upplevelse och följande dag när jag gick in i skolan fruktade jag inget, eftersom jag visste att jag hade hela himelriket med mig in i skolans mörka koridårer.

Det finns många många bibeltställen som berättar at vi har Gud med oss och att vi inte behöver frukta någonting alls. Här är några axplock:

HERREN är med mig, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig? Ps 118:6

Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss? Rom 8:31

HERREN är mitt ljus och min frälsning, för vem skulle jag frukta? HERREN är mitt försvar, för vem skulle jag vara rädd? Ps 27:21

Se, Gud är min frälsning, jag är trygg och fruktar inte, ty HERREN HERREN är min starkhet och min lovsång. Han har blivit min frälsning. Jes 12:2

Därför kan vi frimodigt säga: Herren är min hjälpare, jag skall inte frukta. Vad kan en människa göra mig? Hebr 13:6

Härligt va? Den här veckan vill jag uppmuntra dig att med frimodighet gå till din arbetsplats, skola, fritidsaktivitet etc, för Gud är med dig!! Och eftersom Gud ÄR med dig, vad/vem kan då egentligen stå emot dig?

1 kommentar: