torsdag 10 april 2014

Stensamling, fredag 11/4

Har du samlat sten någon gång?

Det har jag gjort många gånger. Kanske inte så mycket nu när jag är vuxen men när jag var liten hade jag många olika stensamlingar. Gud samlar också på stenar. Levande stenar. Han behöver nämligen dessa när han bygger sin församling. Han har valt att använda levande stenar som byggnadsmaterial. Vilken utmaning.

DU är en LEVANDE STEN! Du är skapad av Gud, till Guds avbild och för ett syfte. Gud behöver dig i sitt församlingsbygge. Du är UNIK och du är VIKTIG.

Vi talar mer om detta imorgon när vi har stensamling...jag menar ungdomssamling :D

Det blir dessutom lite skönt häng i soffan som efter några förlorade månader har återvänt till kyrkans café! Missa inte detta eller Louise och Gabriels fika.

See you there!
/Yasmine

2 kommentarer: